Nowa inwestycja spółki Wrocławskie Inwestycje. Rozpoczęła się przebudowa ul. Bardzkiej, na odcinku od Armii Krajowej do Pięknej i Kamiennej. Za niecały rok trasa, po której pojadą autobusy i tramwaje z i na Jagodno, będzie dłuższa.
Najnowsza wrocławska inwestycja powiązana jest z wydzieloną dla komunikacji miejskiej trasą na Jagodno – w południowej części miasta. Urząd Miejski Wrocławia tłumaczy, że autobusy jadące z tego osiedla do centrum – i na odwrót – nie będą na Bardzkiej stały w korkach.
Po marcowym otwarciu ofert, czas na rozpoczęcie pierwszych prac.
Prace na ul Bardzkiej ruszyły, utrudnienia dla pasażerów w wakacje Na razie nie będzie można spodziewać się spektakularnych prac. Przy częściowej zajętości fragmentów jezdni w obu kierunkach wykonywane są fundamenty pod przyszłe słupy sieci trakcyjnej. Dopiero za kilka tygodni rozpoczną się pierwsze prace ziemne przy budowie konstrukcji wspólnej jezdni dla autobusów i tramwajów.
Na razie wrocławski magistrat nie podaje szczegółów zmian, bo te są w trakcie ustalania. Jednak niemal pewne jest wyłączenie ruchu tramwajów do pętli Gaj i Tarnogaj, co oznacza zmianę tras linii 8, 16, 18, 21 i 22 oraz uruchomienia autobusów zastępczych.
materiały Wrocławskich Inwestycji | Tak ma wyglądać nowy odcinek pasa autobusowo-trawmajowegoJeżeli miasto zdecyduje się na takie rozwiązanie to przynajmniej dwie z pięciu linii mogłyby dojeżdżać do przystanku “Kamienna”. To rozwiązanie wymagałoby jednak skierowania tutaj wagonów dwukierunkowych oraz zainstalowania rozjazdu nakładkowego.
Wykonawcą inwestycji została firma Elektrotim, która zaproponowała kwotę 12,2 mln zł. Zakończenie prac to II kwartał 2026 roku.
Element ciągu trasy komunikacyjnej na wrocławskie Jagodno Przypomnijmy, wspomniany fragment ul. Bardziej będzie istotny pod kątem budowanej trasy autobusowo-tramwajowej na Jagodno. Z początkiem maja 2025 roku otwarty został
buspas w ciągu ulic Bardzkiej i Buforowej – od skrzyżowania Świeradowskiej i Morwowej do pętli przy ulicy Kajdasza.
W drugim etapie w miejscu, gdzie powstała jezdnia dla autobusów, wybudowanie zostanie wspólny pas autobusowo-tramwajowy. Pod kątem technicznym infrastruktura jest do tego przygotowana – zarówno od strony konstrukcji, jak i dostosowania przystanków. To element dużego programu inwestycyjnego –
Programu Tramwajowo-Autobusowego realizowanego do 2032 roku. Na jego liście mamy m.in. budowę nowego węzła przesiadkowego
po południowej stronie stacji Wrocław Główny.